Thursday 27 October 2011

PKR akur keputusan Pas



KOTA BHARU –PKR Kelantan akur dengan keputusan Pas negeri yang mengekalkan status quo pembahagian kerusi Pakatan Rakyat (PR) menjelang Pilihan Raya Umum -13 (PRU-13) nanti.

Pengerusi Majlis Pimpinan PKR negeri, Ab Aziz Ab Kadir berkata, PKR menerima keputusan itu dengan terbuka walaupun pihaknya memohon untuk menambah kerusi yang berpotensi untuk menang dalam pilihan raya.

“PKR menerima keputusan itu walaupun kami ada memohon untuk bertanding lebih kerusi tetapi hasrat itu tidak tercapai, jadi kami akurlah dengan keputusan berkenaan.

“Oleh itu PKR akan berusaha memastikan tiga kerusi Parlimen di Ketereh, Machang dan Tanah Merah serta lima kerusi Dun di Guchil, Nenggiri, Paloh, Pengkalan Kubor dan Kuala Balah dapat dikekalkan nanti,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas keputusan Pas Kelantan yang mengekalkan lapan kerusi diduduki parti komponen Pakatan Rakyat itu walaupun permohonan untuk menambah lagi kerusi dibuat PKR.

Menurutnya, bagi wakil rakyat di kerusi sedia ada itu akan dikekalkan tetapi bagi kawasan lain ramai muka-muka baru diperkenalkan dalam usaha memastikan lebih banyak kerusi yang belum dimenangi PKR akan ditawan dalam PRU-13 nanti.

Katanya, muka-muka baru itu akan diberikan kepada pimpinan pusat untuk membuat pemilihan.

Ab Aziz berkata, calon-calon baru yang diyakini mampu menjadi wakil PKR yang disenangi rakyat itu akan diletakkan di semua Dun yang kalah pada pilihan raya lalu.

No comments:

Post a Comment